
Vi har vært plaget med Internett, mange av oss her i Varden. Nå har de fleste fått ny AirTies-ruter, og HomeNet sier dette vil gjøre internetlivet vårt raskere, bedre og ikke minst sikrere. I tillegg til dette skal vi øke sikkerheten ved å etablere en egen strømkurs for sentralen som står i Grendehuset, slik at sikringen ikke går fordi vi bruker strøm i driftsbygningen eller Grendehuset forøvrig.

KONTAKT HOMENET
Skulle noen likevel oppleve problemer, er det viktig at HomeNet får vite det. Styret i borettslaget kan ikke gjøre noe, og alle feil må meldes til HomeNet. Det kan gjøres på to måter.
Gå inn på www.homenet.no/kundeservice. Der finner dere kontaktinformasjon. Telefonsupport har åpent mandag til fredag 08.00 – 21.00 og telefonnummeret er 38 99 01 00.
I helgene kan HomeNet nås på chat. Ukedager fra 09.00-21.00, i helgene fra 10.00-15.00.
KOLLEKTIV AVTALE
Vi har som borettslag inngått en kollektiv avtale med HomeNet. Men det betyr ikke at det er styret i borettslaget som skal kontaktes ved feil. Vi kan ikke gjøre noe med det, og når en fra styret ringer HomeNet fra sin telefon, vil HomeNet ikke kunne sjekke feilen hos en annen beboer. Det er også HomeNet som eier alt utstyret, også innholdet i sentralen i Grendehuset. Selskapet har også knyttet til seg den kompetansen som skal til for å rett feil. Styret er likevel interessert i informasjon om feil. Denne kan vi bruke til å klage på f.eks. prisen, men har ikke den enkelte ringt selv, vil ikke HomNet se at det er feil, og vi sitter med påstand mot påstand – et dårlig utgangspunkt i forhandlinger.
DU ER KUNDE
Det er også slik at selv om vi har kollektiv avtale, handler den om prisen, og det er hver enkelt andelshaver som i realiteten er kunde hos HomeNet, selv om kundeforholdet er opprettet gjennom borettslaget.
Nå er det ferietid, og styret i borettslaget vil for det meste være borte på ferie, vi også. Da er det ekstra viktig at hver enkelt av oss ringer HomeNet ved feil. SvennA